• Jak "układ dotykowy" dziecka może wpływać na umiejętności społeczne.

    Dzieci stoją w kolejce, aby przejść do stołówki. Michał (8 lat), figlarnie wpada na Marcina. Ten psotnie uderza Michała. Śmiejąc się chłopcy zderzają się kilka razy, aż wszystkie wymiany szturchnięć w ferworze zabawy są wyrównane. Kiedy nauczyciel zwraca uwagę na chłopców podnosząc jednoznacznie brwi, chłopcy odzyskują kontrolę i zaczynają iść spokojnie korytarzem.
  • Pozytywna reakcja Michała na wrażenia dotykowe jest podstawą jego dobrych umiejętności społecznych.
  • Zosia (8lat) zawsze stara się być ostatnia w kolejce, tak aby nikt więcej za nią nie był. Niestety dzisiaj Ewa pojawiła się z tyłu i otarła się o Zosię. W odpowiedzi na nieoczekiwane otarcie Zosia uderza Ewę. Dziewczynki zaczynają się kłócić, a nauczyciel odciąga je od siebie. Zosia twierdzi, że "Ewa zaczęła to jej wina". Ewa mówi: "Ja dotknęłam ją przypadkowo! Ona zachowuje się jak dziecko."
  • Adekwatne odnoszenie się do rówieśników dla Zosi jest trudne, ponieważ jest niespokojna kiedy dzieci są w pobliżu.