1. POCZUĆ + ZROZUMIEĆ = WIEDZIEĆ JAK TO JEST

 

          WARSZTATY WPROWADZAJĄCE W ŚWIAT INTEGRACJI SENSORYCZNEJ


Każdy z nas spotkał na swojej drodze tzw. "trudne dziecko".

Pod tym pojęciem kryją się problemy z:

  • - koncentracją i skupieniem uwagi;
  • - wykonywaniem poleceń i zadań grupowych;
  • - koordynacją psychoruchową;
  • - obniżoną sprawnością grafomotoryczną,
  • - zaburzeniami zachowania (nadaktywność lub wycofanie),
  • - wykonywaniem  czynności samoobsługowych;

 

To tylko kilka spośród całej palety przykładów.
Wiele z tych kłopotów ma swoje źródło w braku współpracy
pomiędzy zmysłami.
Podstawą  integracji sensorycznej
jest harmonijne działanie wszystkich siedmiu zmysłów.

 

Oto typowa klasa: Antek przy pisaniu pokłada się na ławce, Zuzia czyta, zasłaniając jedno oko, Paweł prawie zawsze zajmuje się nie tym, czym powinien, twierdząc, że nie zrozumiał polecenia, Małgosia mozolnie gryzmoli wypracowanie, do odczytania którego trzeba będzie zatrudnić grafologa, a Grześ... gdzie się podział Grześ? Jeszcze przed chwilą, wprawdzie wiercąc się i podskakując, siedział w ławce!

 

Dzięki uczestnictwu w warsztatach dowiecie się Państwo:

  • - dlaczego mamy siedem zmysłów i jak one funkcjonują;
  • - jak postrzega świat dziecko z zaburzoną sferą sensoryczną;

 

Doświadczenia zebrane podczas ćwiczeń
pozwolą Państwu na skuteczniejsze pomaganie swoim podopiecznym,
a Wasza praca stanie się łatwiejsza, bardziej efektywna i satysfakcjonująca.

 

Jeśli jesteś nauczycielem lub rodzicem takiego dziecka/ucznia, zapisz się na warsztaty. Dowiesz się z nich , jakie  zachowania dziecka mogą wskazywać na opóźniony rozwój jego umiejętności wzrokowych, słuchowych, motorycznych, przetwarzania informacji lub innych.  Wyjaśniam  na warsztatach, jakie badania lekarskie i psychologiczne warto wykonać, by sprawdzić, w czym tkwi sedno problemów. Dzięki tej wiedzy będziecie Państwo w stanie dostosować oczekiwania wobec dziecka/ucznia do jego możliwości, a także, rozumiejąc jego specyficzne potrzeby i trudności, zastosować w klasie lub w domu skuteczne interwencje, które pozwolą mu osiągnąć sukces edukacyjny.

 

Termin następnego warsztatu: 15.03.2014

zgłoszenia na e-mail: kontakt@si-poznan.pl

>>> więcej informacji organizacyjnych <<<<



Inne warsztaty:

2. Pomysły terapeutyczne na terapię i usprawnianie zmysłów dziecka z wieloraką głęboką niepełnosprawnością (zapisy)
Termin następnego warsztatu: 26.01.2014


3. Jak można pomóc, kiedy nauka przedszkolna i szkolna sprawia trudności. (zapisy)


Wojciech Kozłowski

Warto przeczytać

  • Rozumiejąc integrację sensoryczną

    Pomocna jest wiedza o tym, że dzieci ujawniają problemy z integracją sensoryczną różnie w zależności od wieku. Wszystkie dzieci czasami reagują na stres...

  • Jak stwierdzić czy u Twojego dziecka...

    Mogłoby się wydawać, że dzieci są od siebie całkowicie odmienne. Mają jednak jedną wspólną cechę: zauważalny problem z układem dotykowym...

  • Jak przygotować dziecko do spotkania z terapeutą SI

    Przed wyjściem z domu, najlepiej dziecko uprzedzić, że spotka się dzisiaj z pewnym panem.